PODSUMOWANIE ROKU 2019

Witajcie przy grudniowej pełni w oddanych komunikacji Bliźniętach! 🙂 Pora już powoli na podsumowanie wydarzeń roku 2019. Dokonam tego w ujęciu astrologii gwiazdowej (syderycznej), celem zrozumienia, czemu służyło to, co w tym roku działo się w naszym życiu. Będę opierała się na konstelacjach zwanych inaczej nakszatrami. Symbolikę wszystkich gwiazdozbiorów poznawaliśmy w ciągu ostatniego miesiąca, dziś jednak ponownie się do niej odwołam. Tym sposobem rozwiniemy nasze zrozumienie działania ich energii oraz lekcji, jakie przynoszą – szczególnie, gdy nasz urodzeniowy wykres wykazuje obecność planet / planety w którejś z omawianych konstelacji.

Szczególnie ważne i aktywne nakszatry roku 2019 to Ardra, Mula i Purva Ashada. Tranzyty (inaczej przejścia) planet poprzez pierwsze dwie nakszatry opisywałam już wcześniej (tranzyt Rahu przez nakszatrę Ardra i tranzyt Jowisza przez nakszatrę Mula + Punkt Gandanta) – zachęcam do tego, by do nich powrócić. Dziś przyjrzymy się tranzytowi Saturna i Ketu przez nakszatrę Purva Ashada.

KONIUNKCJA SATURNA I KETU W NAKSZATRZE PURVA ASHADA

Saturn jest planetą ograniczeń

Ketu (południowy węzeł Księżyca) jest sygnifikatorem uwolnienia, separacji, Mokszy

Saturn wkroczył do Purva Ashada 26. listopada 2018 r. Ketu dołączył 8. maja 2019 r.

Saturn pozostanie w Purva Ashada do 27. grudnia 2019 r. Ketu opuści ją 15. stycznia 2020 r.

GŁÓWNE TEMATY TRANZYTU:

– ewolucja

– oczyszczenie / usunięcie spraw, które nam nie służą (indywidualnie i zbiorowo)

– poszukiwanie wyższej Prawdy

Przypomnijmy, że Purva Ashadha jest dwudziestą konstelacją zodiaku, która rozciąga się
w gwiazdozbiorze Strzelca w astrologii syderycznej, a Koziorożca w astrologii zwrotnikowej (zachodniej). Składa się z dwóch gwiazd Kaus Borealis i Kaus Australis, które wyglądają jak łuk – symbol Strzelca, którego władcą jest Jowisz. Dlatego konstelacja ta bardzo silnie związana jest z poszukiwaniem uniwersalnej prawdy, boskiego prawa i boskiej wiedzy. Sama nakszatra zarządzana jest przez Wenus.

Wenus prowadzi do zanurzania się w przyjemnościach tego świata, natomiast Jowisz jest planetą duchowości. Można tu zatem dostrzec konflikt pomiędzy materializmem
a duchowością. Jeśli karmimy jedynie nasze zmysły, oddajemy uciechom ziemskim
i cielesnym, przestajemy dostrzegać wyższy cel, dla jakiego tu jesteśmy i oddalamy od możliwości realizacji duchowego potencjału. Jednakże Wenus reprezentowana jest
w numerologii liczbą 6, co wskazuje na wyższy potencjał przekroczenia wrót cielesności tworzącej siatkę pięciu zmysłów poprzez odwołanie do szóstego zmysłu – intuicji. Pozwala nam ona zwiększyć poziom wrażliwości i uważności, który jest warunkiem niezbędnym dla transformacji i rozwoju duchowości.

Purva Ashadha oznacza „niepokonana” i „niezwyciężona”. Wedyjskim bóstwem jest Apas, bogini wody, przedstawiana jako wody rozprzestrzeniające się we wszystkich kierunkach, dające początek ludzkości. Innym wedyjskim bóstwem związanym z tą nakszatrą jest Varuna ze względu na ochronę mórz i zsyłanie oczyszczającego i odżywczego deszczu. Woda przenika wszystkie rzeczy, reprezentując wewnętrzne prawo wyższej prawdy. Odnosi się do koncepcji szerzenia swojego imienia i zdobywania sławy na całym świecie.

Jednym z wyjątkowych rezultatów aktywności Purva Ashada jest odkrycie nowych możliwości. Są one symbolizowane przez kły słonia, które stanowią jego najcenniejszą część – swoiste uzewnętrznienie niesionego wewnątrz potencjału i możliwości. Wobec tego, gdy Purva Ashada jest aktywna poprzez przechodzącą przez nią planetę, na światło dzienne wychodzi wiele nieoczekiwanych możliwości. Ujawniana jest boska mądrość i szerzona wiedza, która dotąd spowita była zasłoną tajemnicy. Poza tym na poziomie społecznym oraz na arenie politycznej obnażana jest nieuczciwość, gdy na jaw wychodzą sprawy, które w pierwotnym założeniu nie miały zyskać światła dziennego. To czas, w którym zbierane są konsekwencje naszych działań.

Podstawową motywacją nakszatry jest Moksha – uwolnienie. Aby do niego mogło dojść potrzeba najpierw wykonać Dharmę, tj. podjąć właściwe działania.

Obecność Saturna i Ketu w nakszatrze Purva Ashada doprowadza do usunięcia tego, co nam nie służy, to jest:

– produktów, które przyjmujemy do swojego ciała, które nas cieszą, choć nie są dla nas zdrowe

– substancji i rzeczy, których pragniemy ze względu na przyjemność, jaką nam sprawiają, choć powstrzymują nas w rozwoju

– planów, które czyniliśmy, choć nie przyniosłyby nam spełnienia

– pracy, o którą się ubiegaliśmy bądź którą wykonywaliśmy, a która nie niosła potencjału rozwoju

– tworzonych przez nas relacji, które nie służą naszemu rozwojowi i separują nas od prawdy ostatecznej

Musimy pamiętać, że wiele razy oczyszczenie z tego, co nam nie służy manifestuje się
w postaci usunięcia nie tyle samej „istoty” bezpośrednio, co naszego PRZYWIĄZANIA do niej – przywiązania do tego, z czym się nadmiernie identyfikujemy, uwolnienia od uzależnienia od kogoś lub czegoś (np. od przyjmowanych substancji), a także uwolnienia od żywionych przez nas przekonań, które straciły już na swojej aktualności.

Podczas tego tranzytu istotną staje się też kwestia pełnej ewolucji w zakresie etyki
i moralności. Tu szacunkiem obdarzamy naszych nauczycieli – przewodników, ale też docieramy do punktu, w którym zaczynamy honorować nasze Wyższe, Boskie Ja. Aby do tego doszło, koniunkcja tych dwóch planet sprzyja usunięciu z naszej osobowości tego, co odczuwamy za niemoralne i co nie jest przejawem rzeczywistej odpowiedzialności.

Energia tranzytu przez nakszatrę Purva Ashada służy przede wszystkim oczyszczeniu, doskonaleniu i ewolucji naszej najczystszej relacji z Wenus, to jest z prawdziwą miłością, jaką obdarzamy życie, jaką podarowujemy sobie oraz wszelkim istotom świata ożywionego
i nieożywionego na wszystkich poziomach i we wszystkich przejawieniach.